Forældresamarbejdet er nødvendigt for at sikre barnets trivsel

Opstarten har stor betydning for dit barn

Opstartssamtalen finder sted inden barnets start i Lunden. Velkomstbrev sendes til jer cirka 2 måneder før opstart, og brevet indeholder en invitation til opstartssamtale, når det er muligt. Viden om dit barns liv indtil nu er vigtigt for os, som forudsætning for den gode overgang.  Andre samarbejdspartnere kan inddrages i samtalen, hvis der har været særlige udfordringer, der er vigtige for os at vide.

Dialogen i dagligdagen er vigtig for barnets udvikling

Den daglige samtale er et vigtigt arbejdsredskab. Sikring af udvikling for det hele barn, opnås når informationer om barnets dag i Lunden gives til jer og omvendt.

Derved ved vi, hvis der er særlige årsager til barnets adfærd, vi skal tage højde for og støtte i. Understøttelse af samarbejdet sker på den måde begge veje.

Infotavle/hjemmeside er vigtige informationskilder for os, så hold dig orienteret på daglig basis.

Goddag og farvel er altid vigtigt for os, så find altid en voksen, når I afleverer og henter. Vigtige beskeder vil altid blive leveret til jer ved afhentning, derunder orientering, hvis der er noget på spil.

Samtaler i Lunden som arbejdsredskab

Samtaler aftales på baggrund af opsporingsmodellens resultat eller efter behov. I børnehaven tilbydes der samtale efter 3 måneders forløb i forbindelse med den første udfyldelse af opsporingsmodellen.

I vuggestuen er der tæt daglig kontakt, så der tilbydes ikke 3 måneders samtale, men mindre I som forældre ønsker det.

Overleveringsamtale sker i forbindelse med overgang fra vuggestue til børnehave cirka 2-3 måneder før børnehave start.