Opstart

Opstart i Børnehuset Lunden

Når jeres barn har fået plads i Lunden, modtager I ca. 6-8 uger inden et velkomstbrev fra os, hvor vi inviterer jer til en opstartssamtale.

Til opstartssamtalen taler vi med jer om jeres barns liv op til nu. Vi spørger ind til alt, hvad der er relevant for os at vide ift. jeres barns trivsel, vaner, kendetegn og eventuelle udfordringer. Vi laver en konkret plan ift. fremmøde i de første dage, og hvad I har mulighed for i den forbindelse.
Vi afstemmer forventninger til hinanden og samarbejdsform fremadrettet.
Derved sikrer vi den gode overgang fra hjem til vuggestue eller fra dagpleje til børnehave.
Er der eksterne samarbejdspartnere, som er relevante at have med, er det vigtigt, at I giver os besked om dette.

Samtalen tager ca. 1 time.

Samtalen kan også være lige efter, hvis andet ikke er muligt. Er dette tilfældet, aftaler vi blot pr. tlf. eller hvis i møder op, hvordan jeres barns opstart skal være fra den første dag/uge.