Nærvær, tryghed og sund kost sikrer børn i trivsel og udvikling

Tryghed for børn og forældre

Forældresamarbejde vægtes højt. Et godt forældresamarbejde sikrer,  tryghed ved at aflevere dit barn, og at dit barn får en tryg dagligdag hos os. Tryghed skaber vi ved at vi har en god relation til dit barn, at dit barn møder glade engagerede voksne med høj faglighed og at sikre at alle børn har adgang til fællesskaber. Vi oplever af vores principper for overgangen fra vuggestue til børnehave giver dit barn en tryg, rolig og forudsigelig start i børnehave. Dit barn besøger børnehaven, lærer voksne og de andre børn at kende og får kendskab til dagligdagen i børnehaven.

Madordning giver madmodige børn

I Børnehuset Lunden har vi en velfungerende og velsmagende frokostordning, der producerer hjemmelavet, økologisk og varieret kost i eget køkken. Vi har fokus på det gode måltid. Dialog og hygge ved bordet skaber god stemning og giver dit barn lyst til smage på maden. Vi snakker ikke om kræsenhed, men fokuserer på at være madmodig. Børnene spejler sig i hinanden.

Nærvær tager vi os tid til

Vi mener at dit barn har krav på nærværende voksne. Vi arbejder bevidst med at tilrettelægge dagen så dit barn bliver set og mødt. Det betyder at der er voksne der er klar til at lytte, vejlede og yde omsorg, når dit barn har brug for det.   I vuggestuen mødes og vejledes dit barn 1:1 i garderoben, ved puslesituation og ved sovetid. I børnehaven mødes I af en voksen der er klar til at tage imod, og sikre en god start på dagen.  VI inddeler børnene i mindre grupper til spisning og ved aktiviteter for at sikre at dit barn mødes af en nærværende voksne.

Fakta om Børnehuset Lunden

Børnehuset Lunden er en aldersintegreret daginstitution for børn i 0 - 6 års alderen. Vi har plads til 20 vuggestuebørn og 40 børnehavebørn. Derudover er der normeret 2 ressource pladser til børn med særlige behov.
I er altid velkomne til at komme og se vores institution efter aftale. Vores store fantastiske legeplads er åben for alle udenfor åbningstiden.